Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies.
Jestem lekarzem Jestem pacjentem
29 marca 2015 roku
poczta
zaloguj się
 
Kardiologia - serwis dla lekarzy - Medycyna Praktyczna
medycyna praktyczna dla lekarzy
 

Jak powinien postępować ratownik medyczny w przypadku obrzęku płuc z niskim ciśnieniem tętniczym?

26.07.2013

Dzień dobry
Szanowni Państwo, jestem ratownikiem medycznym i chciałbym zapytać o postępowanie w przypadku obrzęku płuc z niskim ciśnieniem tętniczym. Jestem świadomy, że wskazane są leki takie jak dopamina i dobutamina niemniej jednak jako ratownik medyczny nie mogę ich podać. Jedyną aminą katecholową, którą mogę sam zastosować jest adrenalina. Domyślam się również, że opisany stan jest wskazaniem do wezwania zespołu specjalistycznego (z lekarzem) niemniej jednak pracuję w rejonie, gdzie w powiecie jest tylko jeden taki zespół, często zajęty realizacją innych wizyt. Wymusza to konieczność radzenia sobie w przypadkach obrzęku płuc z niskim ciśnieniem tętniczym. Ratownik Medyczny

» Ciąg dalszy dostępny po zalogowaniu dla osób związanych zawodowo z ochroną zdrowia.

» Zaloguj się lub przejdź do portalu dla pacjentów.

Partnerem serwisu jest

Krok po kroku

  • Postępowanie z pacjentem po omdleniu
    Omdlenie to jeden z rodzajów przejściowej utraty przytomności, który jest spowodowany uogólnioną hipoperfuzją mózgu. Charakteryzuje się nagłym początkiem, krótkim czasem trwania oraz spontanicznym powrotem świadomości.
  • Zespół podkradania tętnicy podobojczykowej – krok po kroku
    Przez zespół podkradania tętnicy podobojczykowej rozumiemy zespół objawów spowodowanych istotnym zwężeniem lub niedrożnością proksymalnego odcinka tętnicy podobojczykowej z następczym wytworzeniem krążenia obocznego opartego na jednej z gałęzi tej tętnicy.
  • Antykoagulacja przed wszczepieniem rozrusznika lub ICD
    Zasady leczenia przeciwkrzepliwego u pacjentów poddawanych zabiegom implantacji stymulatora lub kardiowertera-defibrylatora.

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości w zakresie kardiologii? Nie wiesz jak postąpić? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!